انتشار نسخه 3.0.0 پرتال کارا

انتشار نسخه 3.0.0 پرتال کارا

  • توسط مدیر
  • 1400/10/24

بالاخره در تاریخ 23 دیماه 1400 نسخه 3 پرتال کارا انتشار یافت، که مهمترین تغییر در این نسخه ارتقا به تکنولوژی Asp.net Core می باشد.

اما چرا Asp.net Core ؟ تفاوت Asp.net MVC با Asp.net Core چیست؟

در سال 2009 تکنولوژی Asp.net MVC توسط مایکروسافت انتشار یافت و  هفت سال بعد، یعنی در سال 2016 نسخه ای کاملا متفاوت از این تکنولوژی (Asp.net Core) به بازار آمد. در دات نت کور کتابخانه های دات نت بازنویسی شدند.. دات نت کور برخلاف دات نت، یک کتابخانه OpenSource (متن باز) هست که تا این لحظه نسخه 6 آن هم انتشار یافته و پرتال کارا با همین ورژن تولید شده است. 

دات نت کور Cross-platform  می باشد که این به این معناست برای اجرا دیگر به سیستم عامل ویندوز نیاز نیست و در هر سیستم عاملی مثل لینوکس و مک هم قابل اجراست. همچنین دارای دارای چندین ویژگی داخلی هست که به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا برنامه هایی ایمن تری بسازند. مورد بعدی توسعه پذیری برنامه ها در دات نت کور هست که این امکان را به توسعه دهنگان می دهد تا با ریسک کمتر سهولت بیشتر برنامه های خود را توسعه دهند. سرعت Asp.net Core  تقریبا 7 برابر محبوبترین فریم ورک php یعنی لاراول می باشد، Asp.net Core توانایی اجرای باور نکردنی 6.97 میلیون درخواست بر ثانیه را دارد!!

تمام این موارد بخشی از دلایلی بود که پرتال کارا به تکنو لوژی Asp.net Core ارتقا یافت.